سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت کاشی و سرامیک

هرچند همه ما بارها و بارها با کاشی و سرامیک برخورد داشته‌ایم و یا در منزل و محل کار خود از آنها استفاده کرده‌ایم اما خیلی از ما تفاوت‌های کاشی و سرامیک را به خوبی نمی‌دانیم. در این متن کوتاه سعی می‌کنم فرق‌های بین این دو محصول را بیان کنم.

 

 

 

یک قطعه کاشی از دو قسمت تشکیل می‌شود: قیمت کاشی و سرامیک

 

1- بخش سفالی که قسمت اصلی و استخوان‌بندی کاشی را تشکیل می‌دهد.

 

2- لعاب کاشی که ماده‌ای شیشه‌ای است و روی بخش سفالی قرار می‌گیرد.

 

از نظر ساختار شیمیایی به تمامی موادی که از مخلوط خاک رس با ماسه و فلدسپار در دمای بالا بدست می‌آیند و توسط توده شیشه مانندی انسجام پیدا می‌کنند، سخت و غیر قابل حل در حلال‌ها می‌شوند و تقریبا گداز ناپذیر می‌شوند، سرامیک می‌گویند. اما معمولا در گویش عامیانه به کاشی‌هایی که روی دیوار کار می‌شود «کاشی» و به کاشی‌هایی که در کف ساختمان کار می‌شود «سرامیک» می‌گویند. در واقع به کاشی‌ای که لعاب رویش از جنس سرامیک باشد، در بازار کاشی سرامیکی یا سرامیک گفته می‌شود.

 

 

 

تفاوت اصلی کاشی با سرامیک در میزان استحکام آن است. کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر در بدنه کار می‌شود ولی سرامیک به دلیل پرس سنگین‌تر و استحکام بالاتر در کف کار می‌شود.

 

مقاومت کاشی در برابر فشار، سرما و گرما کم است و برای محیط‌های بسته و دیوارهایی که از پشت رطوبت ندارند استفاده می‌شود. کاشی به خاطر درصد جذب آب بالایی که نسبت به سرامیک دارد برای کار کردن بر روی دیوار و ارتفاع مناسب و راحت‌تر است.

 

مقاومت سرامیک در برابر فشار، سرما و گرمای شدید و رطوبت نسبت به کاشی بیشتر است و به همین دلیل برای کف کاربرد دارند. اما نوع خاصی از سرامیک به نام پرسلان را می‎توان در محیط‌های باز نیز استفاده کرد. جذب آب سرامیک بسیار کم و پرسلان در حدود صفر است. به همین دلیل استفاده آنها بر روی دیوار و ارتفاع کار بسیار سختی است.