سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توییتر با محتوای نادرست دربارهی هولوکاست مقابله میکند

چند روز پیش گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که از حذف شدن پست‌هایی که در فیسبوک حادثه هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کردند خبر می‌داد. اکنون خبر دیگری منتشر شده است که اجرای همین سیاست را در شبکه اجتماعی توییتر نشان می‌دهد. امروز یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی معروف به خبرگزاری بلومبرگ گفت توییتر از این به بعد پست‌هایی که هولوکاست را تحریف یا انکار می‌کنند از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

سخنگوی توییتر دو روز پس از اجرای این قانون در فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای گفت:

ما به‌شدت یهودستیزی را محکوم می‌کنیم و رفتارهایی که باعث نفرت پراکنی می‌شوند مطلقا در خدمات ما جایی نخواهند داشت.

بر اساس مطالب منتشرشده به وسیله این شخص، تلاش برای انکار یا کوچک جلوه‌ دادن رویدادهای وحشتناک طبق سیاست‌های توییتر ممنوع است. البته انتشار پست‌هایی که از وقوع حوادث خشونت‌آمیز مانند هولوکاست تجلیل می‌کنند نیز خلاق قوانین توییتر است.

 

در سیاست‌های مربوط به مقابله با نفرت‌پراکنی، به‌صورت مستقیم به هولوکاست اشاره نشده است

در توضیحات سیاست توییتر در مقابله با رفتارهایی که موجب نفرت‌پراکنی می‌شوند، به‌طور مستقیم به ممنوعیت اعمال‌شده برای پست‌های مرتبط با هولوکاست اشاره نشده است. در عوض گفته می‌شود این ممنوعیت بیانگر تفسیر خود توییتر از چگونگی اعمال این سیاست در فضای مجازی است. البته اگر دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنیم، متوجه می‌شویم توییتر کاملا از این سیاست پیروی می‌کند و نمی‌گذارد بعضی از کاربران با انتشار پست‌های انکارکننده‌ی هولوکاست داستان واقعی آن را تغییر دهند. سخنگوی توییتر گفته است این قانون مسئله‌ی جدیدی نیست؛‌ اما تاریخ دقیقی از زمانی‌که این سیاست برای اولین‌بار اجرایی شده اعلام نشده است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/internet-network/363903-twitter-holocaust-denial-banned-facebook-policy/