سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهایی برای بازاریابی تلفنی

5 تکنیک کارساز در بازاریابی تلفنی

به نظر برخی از کارشناسان، بازاریابی تلفنی در جامعه امروز مرده است. و تاثیر و نشان بخشی لازم که در طی ده های پیش داشت را ندارد.  با این حال کماکان کمپانی هایی هستند که این شیوه را روش مطلوب و کارآمد می دانند. به نظر من لازم است کمپانی هایی که هنوز از این شیوه کاربرد می کنند و بازاریابی خویش را از این روش پیش می برند، تکنیک های پایین را در جهت افزایش پرتو بخشی آن و بهبود فرایند دنبال های خویش به کار می گیرند.

 

1 – لطفاً ربات نباشید! و گفتگو های خود را بر بنیاد نیاز مشتری قبل ببرید.

 

در اثناء بازاریابی تلفنی، لحن صحبت شما هنگام تصادف با مشتری زیاد تعیین کننده است. کوشش کنید در این مواقع به چهره یکنواخت گفتگو نکنید. یکنواختی لحن صدا اعتماد طرف مقابل به شما را از بین خواهد برد و این پرماسیدن را منتقل می کند که تاین مشتری هم گرد از هزاران مشتری در میانی مشتریان شماست. لحن صدای شما باید لذت دسته و دلنشین باشد، گویی طرف مقابل، نخستین مشتری شما در درازا روز است. مشتریان علاقه بسیاری به متفاوت بودن دارند و در این چهره تریجح می دهند که حرف های شما را بشنوند.

 

2 – زمان مناسب تماس خویش را انتخاب کنید (بدانید که چه موقع باید تماس بگیرید.)

 

برای بازاریابی تلفنی در مجموعه های مدل  B2B، مسئله مهم، برگزیدن موعد پسندیده برای برقراری تماس می باشد. هر مشتری بر اساس سوداگری متفاوت خویش و همچنین نقشی که در سازمان دارند، موعد مناسب برای تعقیب ویژه خویش را خواهد داشت. بر بنیاد نتایج رسیدگی ها و تحقیقات سپریدن شده، زمان هایی که بهترین نتایج شدنی را ارائه می دهند، عبارتند از:

 

– از 10 تا 11?30 صبح

 

– 5 دقیقه قبل از شروع ساعت پس که مدیران هنوز وارد جلسه نشده اند.

 

– بامداد زود قبل از اینکه کسب و کار به معنای واقعی شروع شود.

 

3 – از پیش چهارچوب هایی برای تماستان داشته باشید.

 

حتی اگر شما در کسب و کار خود باتجربه نیز باشید، داشتن یک چهارچوب مشخص برای تماس تلفنی بایسته است. این مدل تماس شما را از سایر تماس های غیر از فروش متمایز می سازد. چهارچوب مربوط به یک تماس، دربرگیرنده موارد ذیل است:

 

– قبل از آغاز تماس و یا پیش از آغاز مکالمه، تا کران امکان مطمئن گردید که مشتری همهنگام به کار دیگری مشغول نباشد و نیز اطمینان حاصل کنید که در سررسید مناسبی تماس گرفته اید. البته این مساله نیازمند در عقیده داشتن مولفه هایی از جمله شناخت کسب و کار مشتری و نقش فردمورد نظر می باشد. پس اطلاعات طرف خود را در نرم افزار CRM تان به حقیقت ثبت نمایید.

 

– سوالی پیوسته با کسب و کار خود بپرسید. برای نمونه سوال کنید که “شما در حال آماده چگونه از X کاربرد می کنید؟” اپرسش در ارتباط با مسائل غیر کاری و حاشیه ای حس چندان مثبتی به مشتری منتقل نمی کند

 

– توصیه خود را ذکر کنید. این پیشنهاد باید واضح و روشن باشد.

 

– این اطمینان را بدهید که نگرانی ها و دغدغه های آن ها را فهم می کنید و برای رفع آن ها راه حل دارید. برای این منظور باید دغدغه های مشتری خویش را از نخست معرفی کنید.

 

– اگر مشتری زمینه ی کسب و کارتان را پسندید، تماس تلفنی بعدی را همان موقع با وی هماهنگ کنید. و حتما سعی کنید که چندین سررسید متفاوت در روزهای گوناگون هفته برای تماس و یا ملاقات بعدی در نظر داشته باشید.

 

– بدانید که چه زمانی و چگونه باید تماس را به سپریدن برسانید و برای آن برنامه داشته باشید. نتیجه پایانی برای تماس خیلی می تواند مهم و تعیین کننده باشد.

 

4 – اطلاعات بیشتری از کسب و کار خود ارائه دهید.

 

شنیدن عبارت “برای من اطلاعات اکثریت بفرستید” از طرف مشتری هر چند امیدوار کننده است، ولی اگر در 2 دقیقه نخست شروع تماس باشد، به این معنی است که بیننده تمایلی به پیوسته مکالمه نداشته و شیوه­ای مودبانه برای فرجام دادن به تماس تلفنی در پیش گرفته است. این مساله یعنی مشتری جواب قانع کننده ای را گرفتن نکرده است.

 

در این حالت نباید تنها به گفتن “بله” اکتفا کنید؛ بلکه باید پیوستگی دیتا و تاکید کنید اطلاعات ارسالی شما کاملا متناسب با نیاز بیننده است. برای دانستن راهکارهایی برای بازاریابی تلفنی به سایت آوش تک سر بزنید  در پیوستگی کوشش کنید اطلاعات سودمند و مورد نیاز آن ها را در اختیارشان قرار دهید و سپس مکالمه را به واپسین،انجام برسانید. این فرمایش می تواند جهت پیشبرد و تداوم فرایند فروش و بازاریابی بکار رود.

 

5 – اهداف واقع بینانه و قابل دسترس داشته باشید.

 

قبل از اقدام برای هرگونه بازاریابی تلفنی، باید به این موضوع واقف باشید که فروش فوری به این شیوه ، پدیده ای کمیاب است. کسان موردنظر شما کاملاً غریبه هستند و هیچ ایده ای در این مورد که شما چه کسی هستید و اینکه می خواهید چه محصول یا خدمتی بفروشید، ندارند. مثلاً به جای تعیین این قصد که در مدت سررسید  X، Y  مقدار از فرآورده یا خدمت خود را بفروشید، منظور واقع بینانه تری انتخاب نمایید؛ به نوع ای که دستیابی به آن تا حتماً بسیار زیادی شدنی باشد. گزینش اهداف دست نایافتنی، مشتری را از ادامه مشارکت مایوس کرده و به نتیجه مد نظر مدنظرتان نخواهید رسید.