سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی ریموت دسکتاپ

ریموت دسکتاپ چیست؟

واژه Remote Desktop به معنای قابلیت و توانایی کامپیوترها برای پیوستگی از طریق بعید به یکدیگر و در ضمن مهار دسکتاپ آنها می باشد، دقیقا گویی کاربر کنترل آن سیستم را در دست دارد با این تفاوت که این وابستگی از طریق بستر شبکه برپا شده است. (امکان به کارگیری ریموت دسکتاپ تنها در سیستم عامل ویندوز وجود دارد)

 

Remote Desktop یا همان RDP پروتکلی متعلق به مایکروسافت بوده و این نرم اسباب از نسخه ویندوز xp به پس برای مطالعه بیشتر در زمینه تکنولوژی ریموت دسکتاپ اینجا را کلیک کنید به چهره پیشفرض در ویندوز وجود دارد، به کارگیری ریموت دسکتاپ در پیوندیدن به سرور هایی با سیستم عامل ویندوز استعمال کثرت دارد.

 

پورت مربوط به این پروتکل به چهره قبل فرض 3389 است و با اتمام تنظیماتی در رجیستری ویندوز می توانید آن را به پورت مد نظر دیگری تغییر دهید.

 

برخی برنامه های شخص ثالث مشابه TeamViewer، PC Anywhere، VNC و دیگر برنامه ها نیز بدین منظور استفاده می شوند و با این نرم ابزارها هم شما می توانید به سیستم ویندوزی مقصد ریموت برقرار کنید و مهار دسکتاپ را به دست بگیرید اما سایر Remote Desktop مایکروسافت به حساب نمی آیند و در واقع این ها Third Party Utility هایی هستند که توسط آنها می توانید ریموت از طریق بعید را از طریق بستر شبکه پایدار کنید.

 

 برای ارتباط Remote Desktop و اتصال به کامپیوتر یا سرور مقصد از طریق بعید شما باید قابلیت Remote Desktop را در سیستم عامل مقصد فعال کرده باشید تا بتوانید به آن متصل شوید و همچنین باید از یک نام کاربری که در سیستم مقصد قابل اعتبار سنجی و Authenticate باشد استفاده کنید.

 

(در شبکه های دامین مدل، شما هم از User های لوکال سیستم مقصد می توانید بهره‌گیری کنید و یا اینکه این اعتبار سنجی از راه User های تعریف شده در اکتیو دایرکتوری سپریدن شود و آن User حتما باید مجوز ریموت دسکتاپ را داشته باشد) در نرم افزارهای Third Party Utility احتیاج به انجام این مراحل نیست فقط باید از هر نرم افزاری که بهره‌گیری می کنید هم در مبدا و هم در مقصد نصب شده باشند و ترجیحا ورژن های آن هم گرد باشند.

 

آموزش اتصال از طریق ریموت دسکتاپ:

 

مهم نیست که شما از چه نسخه ای از ویندوز استفاد می کنید، ریموت دسکتاپ (remote desktop connection) از برنامه های اصلی ویندوز محسوب می شود و از راه آن می توانید سرور یا کامپیوتر مد نظر مصقد را کنترل کنید.

 

برای به کارگیری ریموت دسکتاپ:

 

1- عبارت "Remote Desktop Connection" را در تقسیم سرچ ویندوز جستجو کنید.

 

2- در پنجره ریموت دسکتاپ IP کامپیوتر مقصد که منظور پیوندیدن به آن دارید را وارد نموده و روی گزینه "Connect" کلیک کنید.

 

3- در صورتی که آی پی وارد شده صحیح بوده و امکان پیوستگی به سرور مورد عقیده وجود داشته باشد بعد از چند ثانیه پنجره جدیدی نمایش دیتا می شود و لازم است الی در آن نام کاربری و کلمه عبور تعریف شده برای اتصال به ریموت دسکتاپ را وارد نمایید.

 

4- بعد از چند ثانیه پیوستگی به ریموت دسکتاپ اتمام خواهد شد.

 

همچنین بهتر است برای افزایش سرعت ریموت دسکتاپ از طریق بخش تنظیمات ریموت دسکتاپ در قسمت Display تعداد رنگ های نمایش داده شده را کاهش دهید.