سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت شرکت در اسلامشهر

هر مجموعه ای برای آنکه در عرصه رقابت باقی بماند و توانایی اتمام پروژه های کبیر و مشارکت با سرمایه گذاران را داشته باشد، می بایست به ثبت شرکت اقدام نماید.

امروزه ، فراخ شدن فعالیت های اقتصادی در گویه های مختلف و همچنین تنوع انواع کسب و کارها و سامانه مند شدن تکاپو ها، لزوم ثبت رسمی کمپانی ها را روشن می سازد. رعایت چارچوب قانونی در جهت ثبت کردن کمپانی توسط مالک یا مالکین، بر بنیاد قوانین اداره ثبت کمپانی ها سپریدن می گیرد.

 

اینک این پرسش مطرح است که برای برپایی و ثبت نمودن کمپانی های تجاری چه اقداماتی لازم است ؟ متقاضیان ارجمند ثبت شرکت در اسلامشهر می توانند با مطالعه این نوشتار و گرفتن اطلاعات تکمیلی از همکاران موسسه حقوقی فکر برتر ، نکات لازم در مورد نحوه ثبت و تاسیس کمپانی در اسلامشهر را به دست آورند.

 

قابلیت های سرمایه گذاری و ثبت کمپانی در اسلامشهر 

اسلامشهر مرکز شهرستان اسلامشهر و دومین شهر پرجمعیت در استان تهران است. این شهر نوزدهمین شهر ایران از لحاظ جمعیت می باشد که ابرشهر نوظهور نیز نامیده می شود.

اسلامشهر دارای خاصیت های خاصی برای سرمایه گذاری است. نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام ( ره ) ، واقع شدن در دو راه مواصلاتی به جنوب و غرب کشور ، هستی مراکز دانشگاهی با بیش از 40 هزار نفر دانشجو ، تقرب به پایتخت ایران ، وجود شهرک های صنعتی و دارا بودن جمعیت جوان از برتری های شهرستان اسلامشهر برای سرمایه گذاران است. فعالان اقتصادی، از راه سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت در اسلامشهر، می توانند به مزایا و امتیازات زیر دست یابند :

- امتیازات اعتبارات وام تسهیلات

- دریافت و اعطای نمایندگی

- اخذ جوازها

- امکان تبلیغات گسترده و پربازده

- امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی

- امکان ورود به عرصه های بین المللی

- بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به گونه فعالیت

- با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان بهره‌گیری نمایید.

- از طریق ثبت نمودن شرکت، بنیادنامه و شرکتنامه و دیگر اسناد کمپانی تسجیل می گردد و مثل اسناد عادی در معرض ایراد و تزلزل نیست.

 

دو کمپانی رایج و پرطرفدار در شهرستان اسلامشهر

در پیوستگی به کالبدشناسی شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی ویژه می پردازیم. گفتنی است این گونه از کمپانی ها ، به نسبت سایر قالب ها، با پیشباز اکثریت مواجه شده اند.

شرکت با مسئولیت محدود و ویژگی های آن :

شرکت با مسئولیت محدود، به اصطلاح کمپانی دوستانه و خانوادگی است که اغلب بین افرادی که با هم همنشین و روابط مالی دارند برپایی می شود. مونث 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت اندک را چنین تعریف کرده است :

" کمپانی با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند تن برای امور بازرگانی برپایی شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام بخش شده باشد تنها تا میزان سرمایه خویش مسئول قروض و تعهدات کمپانی است" .

ویژگی های شرکت با مسئولیت اندک :

- در کمپانی با مسئولیت محدود، حداقل شمار شرکا، 2 تن می باشد.

- سرمایه کمپانی با مسئولیت اندک با توجه به رویه شرکت و سوژه تکاپو آن تعیین می شود و قانوناَ بایستی به نوع ای تعیین شود که با گستره تکاپو شرکت همخوانی داشته باشد . با این وجود، در حال آماده می طاقت کمپانی مسئولیت محدود را با سرمایه دست کم یک میلیون ریال ثبت ارائه کرد و هیچ بازداری قانونی در این زمینه وجود ندارد. لازم به بیان است که برخلاف ثبت شرکت سهامی خاص این مبلغ به هیچ حسابی واریز نخواهد شد.

- سرمایه در ثبت کردن شرکت با مسئولیت اندک برخلاف کمپانی سهامی ویژه به سهام تقسیم نمی شود، بلکه به چهره بهره الشرکه به اعضاء تعلق خواهد داشت.

- در ثبت کمپانی با مسئولیت محدود اعضاء صرفاَ به مقدار سرمایه خویش در روبرو اشخاص ثالث در باره تعهدات شرکت سرپرست خواهند بود.

- در اسم شرکت با مسئولیت اندک در هیچ صورتی نباید از اسم فامیلی هیچ یک از اعضاء استفاده نمایش داد در غیر این چهره شریک یادشده در مقابل اشخاص ثالث رئیس خواهد بود. در واقع فارغ از مقدار بهره خود، به انفرادی و بدون توجه به مقدار مسئولیت سایر اعضاء مسئولیت خواهد داشت و رئیس ادای کلیه دیون و تعهدات شرکت خواهد بود.

- اگر شمار اعضای شرکت با مسئولیت محدود بیش از 12 نفر باشد، کمپانی موظف به ثبت هیئت نظارت می باشد. هیئت نظارت در برگیرنده 3 تن است که از میانی اعضاء شرکت که عضو هیئت مدیره نباشند به میزان یک سال برگزیدن خواهند شد.

شرکت سهامی ویژه و ویژگی های آن :

نوع دیگری از شرکت های بازرگانی رایج، شرکت سهامی ویژه می باشد. از این گونه شرکت در ایران پیشباز زیادی شده و رغبت و علاقه فعالان اقتصادی به تاسیس و راه اندازی این گونه شرکت به نسبت سایر گونه ها کمپانی ، بسیار اغلب می باشد و اکثر کارخانه ها تولیدی در ایران که از آن اشخاص می باشد تحت عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت واصله اند.

ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت سهامی خاص را چنین تعریف نموده است :

شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در هنگام تاسیس منحصراَ بدست موسسین تامین گردیده است، کمپانی سهامی ویژه نامیده می شوند.

در شرکت های سهامی خاص، برخلاف کمپانی تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی های شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت است و در چهره عدم کفایت سرمایه، ضامن پرداخت بدهی های کمپانی از اموال شخصی خویش نیستند.

ویژگی های کمپانی سهامی ویژه :

- کمینه سرمایه در این شرکت ها، یک میلیون ریال است.

- تعداد سهامداران شرکت سهامی ویژه دست کم سه تن می باشد.

- در آغاز راه اندازی می بایست سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.

- دست کم شمار مدیران ( هیئت مدیره ) سه تن می باشد.

- مبلغ اسمی هر بهره در کمپانی سهامی خاص اندک نیست.

- سهام کمپانی سهامی ویژه قابل عرضه در بورس نیست.

- در شرکت های سهامی خاص، اوراق قرضه منتشر نمی شود.

- انتقال سهام در این شرکت ها، مشروط به موافقت سایر شرکاء می باشد.

- در کمپانی سهامی خاص، پذیره نویسی و گردهمایی عمومی بنیادگزار وجود ندارد.

- در کمپانی های سهامی خاص، عبارت " کمپانی سهامی ویژه " باید پیش از اسم کمپانی یا پس متعلق به بدون فاصله بانام کمپانی در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های کمپانی به طور صریح و خوانا قید شود.

 

ثبت برند در اسلامشهر

بعد از تاسیس شرکت، مباحث مهم دیگری همانند ثبت برند نیز مطرح می شود .ثبت برند از جهات بسیاری دارای اهمیت است و در سنه های تازه شاهد رشد قابل توجه و روزافزون تقاضای ثبت برند از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی بوده ایم.

برند به نام ، عبارت ، اصطلاح، علامت ، نشانه ، مظهر ، طرح یا ترکیبی از این موارد گفته می شود که به قصد معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت تجاری و جدا تشکیل آن از محصولات شرکت های دیگر کاربرد می شوند.

بر اساس مصوبه 3 / 2 / 1328 هیات وزیران، در موارد زیر ثبت برند الزامی است . ( در سایر موارد ، ثبت برند اختیاری است و فردی که برند ثبت نشده ای را به شغل ببرد، مورد تعقیب پیمان نمی گیرد ؛ هر چند که شدنی است به انگیزه استفاده سایرین از این برند و عدم امکان تعقیب قانونی متضرر شود) :

الف) داروهای اختصاصی مورد استفاده ی طبی

ب) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند

ج) آب های گازدار

ه) ابزارها آرایش که برای کاربرد سر راست بر روی پوست انسان به شغل می رود.

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در اسلامشهر 

چنانچه برند شما به صورت حقیقی در اسلامشهر به ثبت برسد مدارک آن شامل : کپی مدارک هویتی متقاضی ( کارت ملی و شناسنامه ) ، پروانه کسب با پروا به موضوع فعالیت ، ارائه طرحی از برند در قالب 6 * 6 و در صورتی که این برند به لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

و چنانچه برند حقوقی باشد مدارک آن شامل : تمامی مدارک ثبت کمپانی منش حقوقی دربرگیرنده : آگهی تاسیس ، روزنامه راه اندازی ، اگر شرکت دارای ثبت تغییرات در اسلامشهر باشد کلیه آگهی ها به انضمام دگرگونی ها ، جواز راه اندازی و یا اجازه بهره برداری و چنانچه برند شما لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.